De leerlingen leren bij producten uit hun eigen omgeving relaties te leggen tussen de werking, de vorm en het materiaalgebruik.

- BB
- MB
Maak een bootje
Waarom blijven boten, zelfs hele grote containerschepen, drijven? En welke vorm is handig als je snel door het water wil varen? In deze workshop gaan je leerlingen aan de slag met hun eigen boot, inclusief aandrijving. Om vervolgens te testen of hun exemplaar ook echt vaart. Spannend!
Dit leren ze:
- Werken met piepschuimsnijders.
- Wat drijfkracht is en hoe het kan dat dingen blijven drijven.
- Hoe voertuigen in beweging komen.
- Hoe weerstand werkt.
- Hun eigen werk presenteren en hierop reflecteren.
- Vaardigheden als een probleem oplossen en creatief denken.

Probleem oplossen

Creatief denken
De SLO kerndoelen:
44
45
De leerlingen leren oplossingen voor technische problemen te ontwerpen, deze uit te voeren en te evalueren.
55
De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
maken
